Οι πιεσεις του ιερεα στην πολιτικη κοινωνια του Αγιου Δημητριου (Ενεργος Δημοτης, Ιανουαριος 2009)
31/01/2009, 11:51 μμ
Filed under: Γεωργια Πετρακη

ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΠΕΤΡΑΚΗ

Με έκπληξη διαβάσαμε την επιστολή του Πρωτοπρεσβύτερου του ναού Αγίου Δημητρίου στην τοπική εφημερίδα «ΕΝΕΡΓΟΣ ΔΗΜΟΤΗΣ ΝΟΤΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ» (07/01/09) στην οποία η δημοτική αρχή εγκαλείται και ελέγχεται διότι παρεχώρησε στην μουσουλμανική κοινότητα του Δήμου το κλειστό γυμναστήριο του Αγίου Βασιλείου για την εκτέλεση των λατρευτικών τους εθίμων (Ραμαζάνι, γιορτή Ιμπραήμ).

Η επιχειρηματολογία του πρωτοπρεσβύτερου είναι η εξής : Πρώτον σύμφωνα με τον  πρωτοπρεσβύτερο  η μουσουλμανική θρησκεία –γενικώς, και άρα οι άνθρωποι του μουσουλμανικού θρησκεύματος – χαρακτηρίζονται από κατακτητική στρατηγική μιας και ήταν επί μακρόν υπό τον δυτικό ζυγό. Άρα το πλήθος των μουσουλμάνων μεταναστών και προσφύγων που καταφθάνουν στην «Ευρώπη-Ελλάδα» θα μας κατακλύσουν και θα αλώσουν την ταυτότητα μας. Το επιχείρημα αυτό που βασίζεται σε μια περιπτωσιολογία αρνητικών δηλώσεων ακραίων μουσουλμάνων ταυτίζει μια μεγάλη θρησκεία της ανθρωπότητας και εν δυνάμει ένα μεγάλο μέρος του ανθρώπινου πληθυσμού με την κατάκτηση και την θρησκευτική τρομοκρατία. Μέσα από αυτό το επιχείρημα αποκρύβεται η πραγματική τάξη των πραγμάτων στη χώρα μας, ότι δηλαδή οι άνθρωποι αυτοί, στη δική μας κοινωνία  στερούνται της δυνατότητας εκπλήρωσης στοιχειωδών δικαιωμάτων (πχ θρησκευτικών) ενώ η χριστιανική μας συνείδηση μπορεί εύκολα να συγχωρήσει ή και να μην αξιολογήσει το γεγονός ότι μουσουλμάνοι βουλιάζονται με τα σαπιοκάραβα, δέρνονται στα αστυνομικά τμήματα, στοιβάζονται σε πρόχειρα στρατόπεδα, με την αξιοπρέπεια τους στο έλεος της φιλανθρωπίας μας ή ακόμα σκοτώνονται ενώ εργάζονται όπως το τελευταίο θύμα μετανάστη στο δήμο του Αγίου Δημητρίου.

Δεύτερο υποστηρίζεται από τον εκκλησιαστικό λειτουργό ότι η άσκηση των ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων – και των θρησκευτικών- θα πρέπει να στηρίζεται στην αρχή της αμοιβαιότητας. Δηλαδή αν σε τρίτες χώρες που οι χριστιανοί αποτελούν μειοψηφία οι  χριστιανοί στερούνται δικαιωμάτων,  εκεί που οι χριστιανοί αποτελούν πλειοψηφία θα πρέπει να αποδίδουν τα «ισα» στις μειοψηφούσες θρησκείες. Αλήθεια εκφράζει αυτό το κήρυγμα το πρωτογενές χριστιανικό ιδεώδες για την ανθρώπινη κοινωνία ή συνιστά κήρυγμα μίσους από την εκκλησιαστική εξουσία κατά το «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδόντος αντί οδόντος»; Όμως πέρα της ασυμβατότητας του προηγούμενου επιχειρήματος με κάθε έννοια κοινωνίας δικαίου, πολιτισμού  αλλά και στοιχειώδους ανθρώπινης ηθικής ο ιερέας του Αγίου Δημητρίου «ευλογεί τα γένια του» υποστηρίζοντας ότι «ο ελληνικός λαός πάντοτε αντιμετώπισε με μεγαλοψυχία και ανεκτικότητα τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς….(και ) με τον ίδιο άψογο τρόπο οι χριστιανικοί πληθυσμοί της Θράκης συμπεριφέρθηκαν και εξακολουθούν να συμπεριφέρονται προς τους μουσουλμάνους της μειονότητας» Ενημερώνουμε τον πρωτοπρεσβύτερο ότι η μουσουλμανική μειονότητα αποτελεί αντικείμενο χρόνιου αποκλεισμού διοικητικού, πολιτικού, εκπαιδευτικού, κάτι το οποίο επίσημα αναγκάστηκε να αναγνωρίσει η ελληνική κυβέρνηση στις αρχές του ’90 και έκτοτε έχει παρατηρηθεί μια μικρή έστω πρόοδος στην θέση της, ενώ από την άλλη οι εκκλησιαστικοί θεσμοί επί των ημερών του Χριστόδουλου  υιοθέτησαν μια επαχθή διακριτική συμπεριφορά εις βάρος των μουσουλμανικών οικογενειών με το επίδομα τρίτου παιδιού που εκχωρείται αποκλειστικά στις χριστιανικές πολύτεκνες οικογένειες.

Στην ίδια «ανθρωπιστική» λογική εντάσσεται και η διερώτηση του ιερέα προς τη Δημοτική Αρχή όσον αφορά τους «ελεγκτικούς μηχανισμούς» που θα εξασφαλίσουν ότι η «δημοτική συνδρομή στην άσκηση των θρησκευτικών τους δικαιωμάτων» θα παρέχεται στους «νόμιμους» και όχι στους «παράνομους» μετανάστες. Δηλαδή η εκκλησία συνηγορεί στον κοινωνικό, πολιτικό αποκλεισμό αυτών των ανθρώπων να προστεθεί και ο θρησκευτικός τους αποκλεισμός.

Εκφράσεις όπως «ο μωαμεθανισμός επιτίθεται σε όλα τα μέτωπα» καλλιεργούν το μίσος μεταξύ χριστιανών και μουσουλμανικών και αφίστανται του κοινού δημοκρατικού αισθήματος συνύπαρξης των θρησκειών και των πολιτισμών πολύ περισσότερο που κάτω από το πέπλο του «πολέμου των θρησκειών» βρίσκουμε όλη την αυτάρεσκη ισχύ του «απειλημένου» δυτικού πολιτισμού εις βάρος των μουσουλμάνων υπηρετών του στις καπιταλιστικές μητροπόλεις της Δύσης, για να μην επεκταθούμε στους «ανθρωπιστικούς πολέμους».

Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία του Δημάρχου του Αγίου Δημητρίου να εκχωρήσει τη χρήση γυμναστηρίου του Δήμου για θρησκευτική χρήση στη μουσουλμανική κοινότητα και τον καλούμε να αντισταθεί στις πιέσεις φοβικών  νοοτροπιών που βλασφημούν τον πολιτικό και θρησκευτικό μας πολιτισμό. Τα πολιτικά κόμματα και οι δημοτικές παρατάξεις του Δήμου οφείλουν να τοποθετηθούν στο θέμα αυτό και να διευκολύνουν την εξεύρεση μιας μονιμότερης δημόσιας λύσης στο πρόβλημα του χώρου άσκησης των εκκλησιαστικών δικαιωμάτων των μουσουλμανικών πληθυσμών.

Advertisements

Σχολιάστε so far
Σχολιάστε



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: